ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ 2007/2012 |
||||||||
ΕΣΟΔΑ |
||||||||
ΕΤΟΣ |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
Μ.Ο 2007/10 |
2011 |
2012 |
Μ.Ο 2011/12 |
ΜΙΣΘ/ΤΑ |
43399,12 |
16901,16 |
24324,83 |
40941,42 |
31391,63 |
19585,8 |
35684,63 |
27635,22 |
ΤΟΚΟΙ |
12578,91 |
12173,72 |
3632,59 |
3513,22 |
7974,61 |
0 |
1097,14 |
548,57 |
ΡΕΥΜΑ |
25752,17 |
7723,27 |
25127,53 |
33081,48 |
22921,11 |
23291,52 |
13540,18 |
18415,85 |
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ |
771775,1 |
752741,6 |
935242,9 |
804171,2 |
815982,7 |
521496,6 |
525530,1 |
523513,365 |
ΔΙΑΦΟΡΑ |
1828235 |
230797,4 |
413878,1 |
484523,2 |
739358,3 |
177648,5 |
145519 |
161583,725 |
ΣΥΝΟΛΑ |
2681740 |
1020337 |
1402206 |
1366231 |
1617628 |
742022,4 |
721371 |
731696,73 |
ΕΞΟΔΑ |
||||||||
ΑΜΟΙΒΕΣ |
456175 |
392441,4 |
437003,6 |
404476,7 |
422524,2 |
339130,1 |
257735,1 |
298432,625 |
ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ |
590000 |
356925 |
277515,4 |
256653,8 |
370273,5 |
112735 |
144197,3 |
128466,125 |
ΕΡΓΑ |
1055982 |
319912,2 |
266523 |
239867 |
470571,1 |
168546 |
143252 |
155899 |
ΜΕΛΕΤΕΣ |
` |
11797,18 |
|
37278,79 |
|
20233,5 |
11240,63 |
15737,065 |
ΔΙΑΦΟΡΑ |
1035758 |
735816,9 |
680860,3 |
772121,8 |
818408,2 |
646240,9 |
463812,8 |
555026,845 |
ΣΥΝΟΛΑ |
2681740 |
1424451 |
1224899 |
1305921 |
1659253 |
947755,4 |
762502,7 |
855129,035 |
\
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΙΓΙΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΘΕΣΜΙΚΗ Σ ΑΝΑΛΥΣΗΣΗ λειτουργία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αίγινας μας έχει κατά καιρούς προβληματίσει . Πολλά έχουν ακουστεί για έργα και τιμολόγια, για παράνομα μπαζώματα ακτών και για μη νόμιμες συμβάσεις όπως με τον ΝΟΑ και με την πλωτή του κεντρικού λιμανιού.
Ο έλεγχος από ορκωτούς λογιστές με την ανάληψη του ΔΛΤ από την δημοτική αρχή Σακκιώτη τελικά λειτούργησε περισσότερο ως επιβράβευση της υπάρχουσας κατάστασης.
Βέβαια η έκθεση των ορκωτών λογιστών ήταν καταπέλτης για τις πρακτικές που ακολουθούσε το ΔΛΤ και εντόπισε ελλείψεις και παραλήψεις αλλά δεν μπήκε στην ουσία του θεσμού.
Δηλαδή ενώ ελέγχθηκε η τήρηση των τύπων σε ότι αφορά την έκδοση των τιμολογίων και την τυπική διαδικασία για έργα και προμήθειες του ΔΛΤ, δεν εξετάστηκε εάν τα τιμολόγια αυτά ήταν σύννομα όσον αφορά τον σκοπό του ΔΛΤ.
Σε μια προσπάθεια διερεύνησης της σωστής λειτουργίας του ΔΛΤ επιστρατεύσαμε την μέθοδο της Ανάλυσης του θεσμού. Δηλαδή κατά πόσο οι πρακτικές που ακολουθήθηκαν συμβαδίζουν με το νομικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία του θεσμού του ΔΛΤ .
Επιλέξαμε την περίοδο 2007 έως 2012 διότι το ισχύον θεσμικό καθεστώς τέθηκε σε ισχύ με τον νόμο 3622 του 2007 και επιπλέον μας δίδεται η δυνατότητα να συγκρίνουμε την λειτουργία δυο δημοτικών αρχών. Την περίοδο 2007 έως 2010 (Κουκούλη) και 2011 έως 2012 (Σακκιώτη).
Μια πρώτη διαπίστωση είναι ότι τα έσοδα παρουσιάζουν πτωτική πορεία με αποτέλεσμα ο μέσος όρος των εσόδων της περιόδου Σακκιώτη να είναι κατά 46,44% μικρότερος της περιόδου Κουκούλη. Αυτό είναι κυρίως αποτέλεσμα της μείωσης του τέλους επί των εισιτηρίων αλλά και της πτώσης στην επιβατική κίνηση των τελευταίων ετών. Δεν θα προχωρήσουμε σε ανάλυση των στοιχείων αλλά θα επικεντρωθούμε στην ουσία του προβλήματος.
Σύμφωνα με το άρθρο 20 του νόμου 3622 (ΦΕΚ 281/20 Δεκ 2007) περί ενίσχυσης της ασφάλειας πλοίων, λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων, το λιμενικό τέλος επιβατών και οχημάτων είναι ανταποδοτικό.
Συγκεκριμένα, το λιμενικό τέλος 5% που επιβάλλεται υπέρ των φορέων διοίκησης σε επιβάτες και οχήματα , είναι ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσεως του λιμένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων επιβίβασης και αποβίβασης
«για την κατασκευή , συντήρηση και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων».
Δηλαδή το τέλος αφορά συγκεκριμένες δαπάνες που στην περίπτωση του Λιμενικού Ταμείου Αίγινας αφορούν το λιμάνι της Αίγινας, της Σουβάλας, της Αγίας Μαρίνας, της Σκάλας Αγκιστρίου και του Μεγαλοχωρίου Αγκιστρίου.
Μια ματιά στους απολογισμούς μας δείχνει ότι τα ανταποδοτικά τέλη ανέρχονται στο 70% περίπου των συνολικών εσόδων του ΔΛΤ.
Την ίδια στιγμή τα ποσά για έργα ανέρχονται σε 28% επί Κουκούλη και 18% επί Σακκιώτη.
Αυτή η διαπίστωση από μόνη της μας δείχνει ότι «ο όρος της ανταποδοτικότητας των τελών» δεν τηρείται . Επί πλέον δεν γνωρίζουμε κατά πόσο τα τιμολόγια που έχουν κατηγοριοποιηθεί ως ΕΡΓΑ ανταποκρίνονται σε έργα που αφορούν λιμενικές εγκαταστάσεις ή αφορούν διάφορα άλλα .Με άλλα λόγια το Λιμενικό Ταμείο Αίγινας δεν λειτουργεί σύμφωνα με αυτά που ορίζει ο νόμος.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Με δεδομένη την έκθεση των ορκωτών λογιστών, και τις ανωτέρω διαπιστώσεις μας, το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι ο έλεγχος όλων των τιμολογίων για να διαπιστωθεί κατά πόσο η κάθε δαπάνη είναι σύμφωνη με τον σκοπό του θεσμού αλλά και ο καταλογισμών ευθυνών στους αρμόδιους.
Φυσικά το πρόβλημα είναι ότι όλα τα τιμολόγια είναι εξοφλημένα και κανείς επιχειρηματίας δεν πρόκειται να επιστρέψει τα χρήματα για δαπάνες που δεν θα έπρεπε να γίνουν. Επιπλέον, κανένας επιχειρηματίας δεν ευθύνεται για πράξεις και παραλήψεις των εκάστωτε προέδρων και μελών του Λιμενικού Ταμείου. Την ίδια στιγμή οι κύριοι αυτοί θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Γιώργος Θεοδωράκης
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
1o σχόλιο
admin