ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ

Χωρίς ψήφους ακόμα
Υποβλήθηκε από aiakos στις Τετ, 13/02/2013 - 15:58. - 0 Σχόλια

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ

 

 

Είχα την τιμή να προεδρεύω για δύο χρόνια (Ιανουάριος 2011 – Ιανουάριος 2013) της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής του Δήμου Αίγινας. Μίας επιτροπής η οποία έχει να επιδείξει σημαντικό έργο τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο υλοποίησης μιας δυναμικής στρατηγικής επικοινωνίας και προβολής του νησιού μας.

Επιχειρώντας έναν απολογισμό, θεωρώ σημαντικό να αναφερθώ στα καίρια σημεία της διετούς αυτής πορείας την οποία στήριξε σθεναρά μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων, αποτελούμενη από μέλη της επιτροπής και εθελοντές, οι οποίοι συστηματικά και αθόρυβα συνέβαλαν στην ενδυνάμωση και προώθηση της τουριστικής εμπειρίας που μπορεί να έχει ο επισκέπτης στην Αίγινα.

Κατ’ αρχάς, η όλη προσπάθεια επιχειρήθηκε κάτω από δυσμενείς συνθήκες οικονομικής και κοινωνικής φύσεως όσον αφορά την τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και τη χώρα συνολικά. Οι παράγοντες που επηρέασαν αρνητικά τον τουρισμό - ειδικότερα στην Αίγινα- είναι οι εξής:

·     Ο περιορισμός της επιβατικής κίνησης λόγω της δεδομένης οικονομικής κατάστασης

·     Η άσχημη εικόνα της Ελλάδος στο εξωτερικό

·     Η εικόνα εγκατάλειψης στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά

·     Η υψηλή τιμολόγηση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

·     Τα συρρικνωμένα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό

·     Η ανεπάρκεια δρομολογίων των τοπικών ΚΤΕΛ

·     Η κακή, ομολογουμένως, εικόνα της περασμένης θερινής περιόδου λόγω των προβλημάτων σε καθαριότητα και ύδρευση.

Παρ’ όλα τα παραπάνω «εμπόδια», η Αίγινα κατάφερε να κινηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα τουριστικής κίνησης, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, χάρη και σε σειρά πρωτοβουλιών, όπως:

1.     Η σύσταση Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής: Το συγκεκριμένο όργανο, αποτελούμενο από εκπροσώπους όλων των τοπικών φορέων και εξειδικευμένους τεχνοκράτες, συγκροτήθηκε σε σώμα από το Δημοτικό Συμβούλιο και, ακολουθώντας τα προβλεπόμενα, συνεδρίαζε σχεδόν μία φορά τον μήνα (για δύο χρόνια), τηρούσε πρακτικά, λάμβανε αποφάσεις, γνωμοδοτούσε (προς το Δ.Σ.) για σημαντικά θέματα που αφορούσαν τον τουριστικό κλάδο, ενημέρωνε τους επαγγελματίες και κυρίως ενεργούσε. Δεν παρέμεινε παρατηρητής καταστάσεων παρά δημιούργησε ενέργειες και προϋποθέσεις για επικοινωνιακή προβολή και προώθηση του νησιού, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό σε ό,τι αφορά τον πλέον αναπτυξιακό και προσοδοφόρο τομέα, τον τουρισμό.

2.     Η σύσταση Γραφείου Τύπου (για θέματα τουρισμού): Με απόφαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής συστήθηκε τριμελής ομάδα επικοινωνιακής διαχείρισης θεμάτων, όπως η καθημερινή επαφή με τα γραφεία του ΕΟΤ (σε Ελλάδα και εξωτερικό), η έγκαιρη ανταπόκριση σε emails ξένων τουριστικών γραφείων, επισκεπτών και δημοσιογράφων, η τακτική ανανέωση της ιστοσελίδας www.discoveraegina.gr και των αντίστοιχων σελίδων στα social media, η αποστολή newsletters κ.ά. Η συγκεκριμένη ομάδα είναι υπεύθυνη και για την επικοινωνιακή υποστήριξη πλείστων τοπικών εκδηλώσεων με αιχμή του δόρατος εκείνες της θερινής περιόδου: Masters Beach Volley, Φεστιβάλ Θεάτρου, Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ και Aegina Fistiki Fest.

3.     Η δημιουργία τουριστικής ταυτότητας (brand name): Για έναν τόπο – ταξιδιωτικό προορισμό η τουριστική ταυτότητα αποτελεί βασικό εργαλείο επικοινωνίας. Για την Αίγινα δημιουργήσαμε, σε συνεργασία με διαφημιστική εταιρεία, το νέο (τουριστικό) λογότυπο, για ξεχωριστή χρήση από εκείνο της αυτοδιοίκησης και με αναφορές στην τεχνοτροπία του Γιάννη Μόραλη. Ακολουθώντας μια ενιαία επικοινωνιακή στρατηγική, διαμορφώσαμε ανάλογη καμπάνια με κύριο θέμα το μοναδικό φως του νησιού μας – πηγή έμπνευσης των καλλιτεχνών που ζουν σε αυτό και motto «ΖΗΣΕ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ (LIFE IS LIGHT)».

4.     Το έντυπο διαφημιστικό υλικό: Πρόκειται για ένα πακέτο που περιέχει αφίσες (από τη φωτογραφική καμπάνια με την ηθοποιό Κατερίνα Μουτσάτσου), χάρτη τσέπης με πολλές χρήσιμες και χρηστικές πληροφορίες για το νησί, folder με καρτ-ποστάλ και τσάντα με το τουριστικό λογότυπο. Το υλικό αυτό έχει χρησιμοποιηθεί σε περισσότερες από δεκαπέντε (15) εκθέσεις, καθώς και ως αναμνηστικό δώρο σε ξένους τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους στο πλαίσιο των επισκέψεων εξοικείωσης στο νησί.

5.     Η κατασκευή επίσημης τουριστικής ιστοσελίδας: Η Αίγινα έχει, πλέον, τη δική της επίσημη τουριστική ιστοσελίδα www.discoveraegina.gr  (σε ελληνικά και αγγλικά), αποτέλεσμα της συστηματικής, σκληρής και μακρόχρονης προσπάθειας μιας ομάδας σαράντα και πλέον εθελοντών. Με ογδόντα τρία (83) κείμενα που φέρουν τη χαρακτηριστική υπογραφή των συγγραφέων τους, είκοσι πέντε (25) videos και περισσότερες από εκατόν είκοσι (120) φωτογραφίες -όλα πρωτογενές υλικό που επιλέχθηκε και παραχωρήθηκε (μαζί με τα δικαιώματα χρήσης) ειδικά γι’ αυτό- το συγκεκριμένο site αποτελεί τη μοναδική ολοκληρωμένη και επίσημη τουριστική εικόνα του νησιού μας στο εξωτερικό.

6.     Η προβολή της νέας ιστοσελίδας στο διαδίκτυο: Μετά την κατασκευή, η διαφήμιση της επίσημης τουριστικής ιστοσελίδας του νησιού απετέλεσε τη δεύτερη φάση της επικοινωνιακής στρατηγικής μας για προσέλκυση νέων επισκεπτών – κυρίως εξωτερικού. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι εξειδικευμένα, όπως το Search Engine Optimization (SEO), η διαφημιστική καμπάνια σε Google και Facebook, καθώς και η καμπάνια Link Building & Link Exchange. Προσπάθεια που ήδη αποδίδει, κυρίως στις περιπτώσεις που η λέξη Αίγινα ή Aegina συνδυάζεται με άλλες, όπως μονοπάτια στην Αίγινα, ποδήλατο στην Αίγινα, παραλίες Αίγινα, Καποδιστριακά Αίγινα κ.ά. Θετική εξέλιξη, συνεπεία της καλά σχεδιασμένης και συντονισμένης προσπάθειας, είναι ότι η ηλεκτρονική διεύθυνση www.discoveraegina.gr πλασάρεται, πλέον, στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Αίγινας (ή Aegina) στο Google. Η ανοδική πορεία έχει ξεκινήσει και η κορυφή βρίσκεται μπροστά μας και πάντα με σκοπό την καλύτερη ενημέρωση του επισκέπτη μέσα από την επίσημη τουριστική σελίδα της Αίγινας!

1.     Η ενεργή παρουσία στα social media: Αποκτήσαμε ενεργή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter) με καθημερινές αναρτήσεις, σε ελληνικά και αγγλικά, σχετικά με εκδηλώσεις, θέματα πολιτισμού και αθλητισμού, ενδιαφέροντα άρθρα και ειδήσεις που αφορούν την Αίγινα και ενημερώνουν τους εν δυνάμει επισκέπτες.

8.     Η δημιουργία spots: Ολιγόλεπτα videos λειτούργησαν, μέσω του διαδικτύου, προωθητικά για την Αίγινα. Μάλιστα, ένα από αυτά έχει σημειώσει έως σήμερα 18.946 προβολές στο youtube, αριθμός ιδιαίτερα υψηλός για τα δεδομένα του νησιού.

9.     Ο διαγωνισμός φωτογραφίας Instagram: Ο διαγωνισμός είχε ως θέμα τις «Καλοκαιρινές στιγμές στην Αίγινα», ενώ οι συμμετέχοντες έπρεπε α χρησιμοποιήσουν την τεχνική επεξεργασίας Instagram. Έλαβαν μέρος περίπου ογδόντα (80) φωτογραφίες, το αισθητικό αποτέλεσμα των οποίων υπήρξε εντυπωσιακό, δίνοντας την ευκαιρία στους αποδέκτες τους να απολαύσουν το νησί από διαφορετική οπτική.

10.     Ο τουριστικός γύρος του νησιού: Το καλοκαίρι του 2012 διοργανώθηκε, σε συνεργασία με την «Ένωση Ξενοδόχων», κάτι που έλειπε: ο γύρος της Αίγινας με πουλμανάκι, συνοδεία ξεναγού. Σε μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών περίπου 1000 επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια πρώτη γεύση της ομορφιάς του νησιού.

11.     Η απόκτηση «Γαλάζιας Σημαίας»: Κινήσαμε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την απόκτηση, το 2013, «Γαλάζιας Σημαίας» για την παραλία της Αγίας Μαρίνας. Ένα όνειρο πολλών ετών για την Αίγινα και τους ανθρώπους του τουρισμού. Για την πραγματοποίησή του έχουν γίνει μια σειρά δειγματοληψιών και πολύμηνες εργασίες διαμόρφωσής της παραλίας βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών. Ο στόχος δεν είναι εύκολος, καθώς τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής επιτροπή έχουν θέσει αυστηρά κριτήρια. Παρ’ όλα αυτά παραμένουμε αισιόδοξοι και ανυπομονούμε για τα αποτελέσματα, αφού, πέραν της σημαντικής προβολής, θα αποτελέσει εφαλτήριο για την ποιοτική αναβάθμιση των τοπικών υπηρεσιών.

12.     Οι δημοσιεύσεις, καταχωρήσεις και συνεντεύξεις: Στη διάρκεια της διετούς θητείας μου παραχώρησα πολλές συνεντεύξεις σε ραδιόφωνο και τηλεόραση (όπως στη ΝΕΤ και την εκπομπή «Μένουμε Ελλάδα», στο κεντρικό δελτίο του MEGA CHANNEL κ.α.), έχοντας πάντα ως στόχο την προβολή της Αίγινας, με τις ομορφιές και τα μοναδικά χαρακτηριστικά της. Επίσης, υπήρξε πλήθος καταχωρήσεων σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα (ελληνικά και ξένα) με την παρουσίαση της Αίγινας ως τουριστικού προορισμού. Τη διαχείριση των εξωστρεφών αυτών ενεργειών είχε, σε μεγάλο βαθμό, το Γραφείο Τύπου (για θέματα τουρισμού), κάνοντας τις επαφές και διαθέτοντας το απαραίτητο υλικό σε φωτογραφίες, κείμενα και έντυπα.

13.     Τα «ταξίδια εξοικείωσης» (fam-trip inspections): Πρόκειται ίσως για τη σημαντικότερη και πλέον αποδοτικότερη ενέργεια της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής σε επίπεδο τουριστικής προβολής. Οι οργανωμένες επισκέψεις τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων του εξωτερικού έχουν ως στόχο τη γνωριμία τους με την Αίγινα και τη μεταφορά των εντυπώσεών τους στη χώρα και στους πελάτες τους. Στο νησί μας φιλοξενήθηκαν περισσότεροι από 2.500 άτομα τέτοιων αποστολών τα τελευταία δύο χρόνια. Ακολουθούσαμε πιστά έναν βασικό σχεδιασμό που περιελάμβανε παρουσίαση (μέσω powerpoint) των κυριοτέρων πληροφοριών για την Αίγινα, εθιμοτυπική επίσκεψη στο γραφείο του δημάρχου, ξενάγηση στον Ναό της Αφαίας και στη Μονή Αγίου Νεκταρίου και γεύμα σε κάποιο από τα εστιατόρια του νησιού. Όλα τα παραπάνω έφεραν δεκάδες αναφορές σε έντυπα και site του εξωτερικού. Η Αίγινα ταξίδεψε μέσα από τα δικά μας μάτια!

14.     Οι αδελφοποιήσεις με πόλεις της Κίνας και της Ρωσίας: Επαναφέραμε στο φως και αξιοποιήσαμε ξεχασμένες προσπάθειες αδελφοποίησης με το Λισούι της Κίνας και το Σταρομπέσοβο της Ουκρανίας. Και στις δύο πόλεις μας επεφύλαξαν θερμή υποδοχή τόσο οι τοπικοί φορείς όσο και οι πολίτες και τα τοπικά Μ.Μ.Ε. Τέτοιου είδους επαφές χρειάζονται στενή παρακολούθηση, αν και τα όποια αποτελέσματα θα φανούν σε βάθος χρόνου. Ωστόσο, αποτέλεσαν δύο σημαντικές ευκαιρίες για προβολή της ιστορίας, της παράδοσης και της φυσικής ομορφιάς του νησιού μας.

15.     Η προσέλκυση θρησκευτικού τουρισμού: Επιχειρείται, σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης, στοχευμένη προώθηση του συγκεκριμένου είδους τουρισμού μέσω επαφών με τουριστικά γραφεία και επίσημους φορείς σε Ρωσία, Ουκρανία και Ρουμανία, προκειμένου η Αίγινα να αποτελεί ολοχρονίς θρησκευτικό προορισμό (κι όχι μόνο την ημέρα της γιορτής του Αγίου Νεκταρίου).

16.     Η προσέλκυση σχολικού τουρισμού: Ήρθαμε σε επαφή με σχολεία του Πειραιά και της Αθήνας, προτείνοντάς τους χαμηλού κόστους μονοήμερες εκδρομές στην Αίγινα, τόσο για εκπαιδευτικούς λόγους όσο και για ξεκούραση. Ήδη υπάρχει θετική ανταπόκριση και, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, η επισκεψιμότητα μαθητών στο νησί πρόκειται να αυξηθεί κατά 30% τον Μάιο.

17.     Το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας: Η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής σχεδιάζει και συντονίζει ένα αληθινά σημαντικό project για την Αίγινα: το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας. Πρόκειται για μια συμφωνία αγροδιατροφικού ενδιαφέροντος μεταξύ των παραγωγικών δυνάμεων του νησιού, μέσω των επίσημων φορέων τους, η οποία θα έχει ως κύρια χαρακτηριστικά της την ποιότητα και την τοπικότητα και ως στόχο της την προσέγγιση του αγροτικού τομέα με τον τουρισμό. Ο γαστρονομικός τουρισμός τίθεται ως κύρια προτεραιότητα ώστε, μέσω ορθών πρακτικών, να πιστοποιηθούν και να λάβουν ειδικό σήμα όσο το δυνατόν περισσότερα εστιατόρια, ξενοδοχεία και παρασκευαστήρια τοπικών προϊόντων. Βρισκόμαστε τώρα στο στάδιο διαβούλευσης και σύντομα πρόκειται να προχωρήσουμε στη σύνταξη συγκεκριμένου στρατηγικού σχεδιασμού. Άλλωστε, το νησί μας έχει στο χέρι του ένα όπλο μοναδικό: το φιστίκι Αιγίνης.

18.     Η συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο της τουριστικής προβολής:  Η Περιφέρεια Αττικής σχεδιάζει, σε συνεργασία με τη διαφημιστική εταιρεία «MacCann Erickson», να υλοποιήσει μία μεγάλη προωθητική καμπάνια για το σύνολο της Αττικής και κατ’ επέκταση τα νησιά του Αργοσαρωνικού ως αναπόσπαστου μέρους αυτής. Παρά τη χρονοβόρα διαδικασία και τις όποιες καθυστερήσεις, ο Αργοσαρωνικός πρόκειται να καταλάβει σημαντική θέση στην όλη προβολή. Παραβρεθήκαμε σε αρκετές συναντήσεις σχετικά με την εν λόγω καμπάνια και είμαι αισιόδοξος για το αποτέλεσμα. Ήδη το Travel Channel ήρθε στην Αίγινα για το γύρισμα ενός video, ενώ αναμένεται η επίσημη παρουσίαση του marketing plan της «MacCann Erickson». Το βέβαιο είναι ότι η Αίγινα, με τις ενέργειες που έχει ήδη κάνει σε επίπεδο τουριστικής προβολής, θεωρείται πιο έτοιμη, σε σχέση με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, για την ένταξή της στον συνολικό επικοινωνιακό σχεδιασμό.

19.     Το θέμα των παράνομων καταλυμάτων: Η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής, με απόφασή της αρχικά και σχετική εισήγησή της προς το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνέχεια, κίνησε τη διαδικασία ελέγχου και δίωξης των παρανόμως ενοικιαζομένων δωματίων, σπιτιών, βιλλών, ακόμα και ξενοδοχείων. Τα παράνομα καταλύματα επιφέρουν τεράστια ζημία στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται νομίμως στο νησί, καθώς επιβάλλουν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, αφού ούτε εισφορές καταβάλλουν ούτε έχουν περάσει από τον απαραίτητο έλεγχο σύμφωνα με τον ΕΟΤ.  Δυστυχώς, τόσο εγώ όσο και μέλη της επιτροπής έχουμε δεχτεί απειλές λόγω της ανακίνησης του θέματος, ενώ παραμένουμε σε συνεχή συνεργασία με την αστυνομία, προσβλέποντας σε θετικά αποτελέσματα στο άμεσο μέλλον. Ένα άμεσο μέτρο το οποίο, αν εφαρμοστεί, θα βοηθήσει σημαντικά προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι «…όπου διαφημιστική καταχώριση Τουριστικής Επιχείρησης (π.χ. internet, τηλεόραση, περιοδικός τύπος κ.λ.π.), να είναι υποχρεωτική η αναγραφή του ΜΗΤ.Ε. Οι παραβάτες θα αντιμετωπίζουν πρόστιμο 1000 ευρώ το οποίο θα είναι υπέρ ΕΟΤ. [άρθρο 165, παρ.3]».

20.     Η ενεργή συμμετοχή στο  Aegina Fistiki Fest: Η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής συμμετέχει με περίπτερο κάθε χρόνο στο Φεστιβάλ Φιστικιού, παρέχοντας πληροφορίες και προωθητικό υλικό, διοργανώνοντας διαγωνισμούς και καλωσορίζοντας όλους στην Αίγινα.

21.     Οι «Ποδηλατοδράσεις» στην Αίγινα: Το νησί μας απέδειξε εμπράκτως την αγάπη του προς το ποδήλατο, συμμετέχοντας μαζικά στις «Ποδηλατοδράσεις» που πραγματοποίησε ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ τον περασμένο Νοέμβριο. Με τη βοήθεια της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής, διοργανώθηκε ένα διήμερο εκδηλώσεων για το ποδήλατο, με αποκορύφωμα τη μεγάλη ποδηλατοβόλτα έως την Πέρδικα στην οποία συμμετείχαν τριακόσια άτομα!  Όπως ήταν αναμενόμενο, η προβολή όλων των παραπάνω από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ βοήθησε στην προώθηση της Αίγινας ως εναλλακτικού ταξιδιωτικού προορισμού, προσελκύοντας στο νησί σημαντικό αριθμό ποδηλατιστών κι όχι μόνο.

22.     Η χάραξη των φυσικών μονοπατιών της Αίγινας: Σε συνεργασία με την «Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος», είμαστε σε διαδικασία ένταξης σε πρόγραμμα χρηματοδότησης για τη χάραξη των μονοπατιών πολιτισμού στα βουνά της Αίγινας. Έχει ήδη εκπονηθεί μελέτη αναφορικά με τις οικοτουριστικές διαδρομές και αναμένουμε την έγκριση του σχετικού κονδυλίου. Απώτερος στόχος είναι να καθιερωθεί το νησί μας, στη συνείδηση του επισκέπτη, ως ένας τουριστικός προορισμός για κάθε εποχή και περίοδο που προσφέρει τη δυνατότητα εναλλακτικών δραστηριοτήτων.

Συνοψίζοντας, θεωρώ ότι τέθηκαν τα θεμέλια για να αποκτήσει η Αίγινα δυναμική τουριστική ταυτότητα. Γνωρίζουμε όλοι ότι χρειάζεται περαιτέρω προσπάθεια και συστηματική δουλειά από όλους, προκειμένου να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο τον βασικό, πλέον, αναπτυξιακό μοχλό του νησιού μας, τον τουρισμό.

Οι είκοσι δύο (22) προαναφερθείσες δράσεις αποτελούν μέρος μιας ενιαίας στρατηγικής, αλλά και ξεχωριστό project η καθεμία. Πολλά άτομα (εξειδικευμένα σε θέματα τουρισμού) ασχολήθηκαν, αφιερώνοντας εκατοντάδες εργατοώρες. Επιβράβευσή μας ήταν τα θετικά -έως κολακευτικά- σχόλια που δεχτήκαμε από δημοσιογράφους (έλληνες και ξένους), τουριστικά γραφεία (Ελλάδος και εξωτερικού), από τον Ε.Ο.Τ., την ομάδα επικοινωνίας του VisitGreece, διαφημιστικές εταιρείες που ασχολούνται με τον τουρισμό. Μα, πάνω απ’ όλα, από επισκέπτες του νησιού, από ανθρώπους που αγαπούν την Αίγινα και κατοικούν σε αυτήν. Πεποίθησή μας παραμένει ότι η αποτελεσματικότερη διαχείριση του τουρισμού περνά μέσα από την εξωστρεφή και ενεργή επικοινωνιακή πολιτική.

Προσωπικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς τα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής, τους συνεργάτες μου και όλους τους εθελοντές που συνεισέφεραν στην υλοποίηση όλων των παραπάνω. Σίγουρα δεν φτάνει ένας για να αλλάξει τα πάντα. Εμείς εργαστήκαμε συστηματικά, ομαδικά, αξιοποιώντας όσα μέσα είχαμε, και καταφέραμε να εξελίξουμε τον τοπικό τουριστικό ορίζοντα, οδηγώντας τον κάποια βήματα παραπέρα. Ευχή και ελπίδα μου είναι οι επόμενοι να προχωρήσουν ακόμα περισσότερο, έχοντας -πλέον- στη διάθεσή τους σημαντικά εργαλεία.

Ας μην ξεχνάμε ότι το φυσικό κάλλος, η πλούσια ιστορία και η παράδοση υπεραρκούν για να επισκεφθεί κάποιος το νησί μας. Το απόλυτο θα επιτευχθεί εάν αυτά συνδυαστούν με την ευγένεια, τον επαγγελματισμό και τη φιλοξενία. Χρειάζεται ο τουρισμός να αποτελέσει υπόθεση και συνείδηση όλων μας, διότι μόνο όφελος μπορούμε να έχουμε όταν είμαστε σωστοί και ποιοτικοί ως προς τις υπηρεσίες μας.

 

Με εκτίμηση,

 

Πέτρος Πετρίτης

τ. Πρόεδρος Δ.Σ. Αίγινας &

Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής