Ποια η σκοπιμότητα για την δημιουργία Κέντρων κράτησης μεταναστών σε όλη την Ελλάδα;

Χωρίς ψήφους ακόμα
Υποβλήθηκε από aiakos στις Τετ, 04/04/2012 - 17:24. - 0 Σχόλια

Η σκληρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα σήμερα αντικατοπτρίζεται στις πρόσφατες δηλώσεις της διευθύντριας του ΔΝΤ Κριστν Λαγκαρντ.

«Η Ελλάδα έχει καταβάλει τεράστιες προσπάθειες για την εφαρμογή ευρείας κλίμακας επώδυνων μέτρων, τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέσω μιας βαθιάς οικονομικής ύφεσης και ενός δυσχερούς κοινωνικού περιβάλλοντος»

"Το πρόγραμμα  των 28 δις. Ευρώ που θα λάβει η Ελλάδα επικεντρώνεται στην αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης, στη δημοσιονομική βιωσιμότητα και στη χρηματοπιστωτική σταθερότητα. Οι ελληνικές Αρχές έχουν δεσμευθεί πλήρως σ' αυτούς τους φιλόδοξους στόχους και είναι έτοιμες να λάβουν τα πρόσθετα μέτρα που είναι αναγκαία.

Η  Λαγκαρτ είπε ακόμα ότι «υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ακόμα για αύξηση των εσόδων του κράτους από την είσπραξη φόρων», προαναγγέλλοντας κλιμάκωση των φορο επιδρομών, ενώ προανήγγειλε παραπέρα δραστική μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης στα επίπεδα των γειτονικών χωρών. Συγκεκριμένα τόνισε ότι σε σύγκριση με τον κατώτατο μισθό άλλων ευρωπαϊκών χωρών στην Ελλάδα «είναι μεγαλύτερος κατά 50% απ' ότι στην Πορτογαλία, 17% απ' ότι στην Ισπανία και πολλαπλάσιος απ' ότι σε άλλες χώρες όπως η Κροατία».

Σύμφωνα και πάλι με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το μοναδιαίο κόστος εργασίας στο σύνολο της οικονομίας την τελευταία διετία μειώθηκε κατά 6%, ενώ την προηγούμενη πενταετία είχε αυξηθεί κατά 34%. Συνολικά, η μεταβολή του από το 2004 έως σήμερα ήταν +26% στην Ελλάδα έναντι +14% στη ζώνη του Ευρώ. Ας σημειωθεί ότι το κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος υπολογίζεται σε ονομαστικές τιμές, δηλ. περιέχει και τον πληθωρισμό (ο οποίος, σε τελευταία ανάλυση, διαβρώνει την ανταγωνιστικότητα). Με άλλα λόγια, η μείωση των μισθών τη διετία της κρίσης δεν εξάλειψε την απώλεια ανταγωνιστικότητας.

Θα λυθεί το πρόβλημα με νέα μείωση των μισθών, και ιδίως των κατώτατων; Το επιχείρημα υπέρ μιας τέτοιας μείωσης βασίζεται στα παραπάνω στοιχεία συν ένα ακόμη. Ενώ η μείωση των μέσων αποδοχών την τελευταία διετία ήταν όση σχεδόν και η αύξησή τους την προηγούμενη πενταετία (σε πραγματικές τιμές πάντοτε), οι κατώτατες αποδοχές μειώθηκαν λιγότερο: -5% το 2009-2011 έναντι +16% το 2004-2009. Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα το 2011 παρέμενε σαφώς υψηλότερος από ότι στην Ισπανία (+15%) και στην Πορτογαλία (+52%), ενώ ήταν 7πλάσιος από ότι στη γειτονική Βουλγαρία (όπου έχουν μεταφερθεί πολλές ελληνικές επιχειρήσεις). Συνεπώς, θα πρέπει να παραδεχθεί κανείς ότι η εμμονή της τρόικας με τους κατώτατους μισθούς δεν στερείται λογικής βάσης.

Πως όμως θα γίνουμε ανταγωνιστικοί και ποιες είναι οι πολιτικές δυνάμεις που θα συνδράμουν αυτή την διαδικασία; Το κόστος εργασίας όπως αποδεδείχθηκε τα τελευταία δυο χρόνια δεν πέφτει από μόνο του. Το αόρατο χέρι της προσφοράς και ζήτησης δεν οδήγησε στην μείωση μισθών. Οι μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις στο δημόσιο επεβλήθησαν άνωθεν κατ επιταγή της Τρόικας. Η αυξανομένη ανεργία στον ιδιωτικό τομέα μόνο ελάχιστα συνέβαλε στην μείωση μισθών.

Η κ. Λαγκαρντ μας ζητά να μειώσουμε τους μισθούς για να γίνουμε ανταγωνιστικοί. Δεν μας είπε όμως σε τι ακριβώς θα γίνουμε ανταγωνιστικοί. Το μόνο που ακούμε είναι ότι όντας ανταγωνιστικοί θα μπορέσουμε να προσελκύσουμε ξένες επενδύσεις. Όμως με δυνατά συνδικάτα δεν υπάρχει περίπτωση να έρθει κανένας επενδυτής. 

Υπάρχει όμως και μια άλλη πηγή φτηνού εργατικού δυναμικού που μέχρι σήμερα παραμένει ανεκμετάλλευτη. Πρόκειται για τους χιλιάδες λαθρομετανάστες που έχουν κατακλύσει την Αθήνα. Για χρόνια καμιά κυβέρνηση δεν έδειχνε κανένα ενδιαφέρον μέχρι που ξαφνικά η Χρυσή Αυγή αποφάσισε να δήξη ανθρώπινο πρόσωπο. Χρυσαυγητες κάνουν θελήματα, μοιράζουν τρόφιμα και γενικά παρέχουν υπηρεσίες σεκιούριτι σε ηλικιωμένους κατοίκους της Αθήνας. Που ήταν άραγε όλη αυτή η ευαισθησία τους τόσα χρόνια;. Και ξαφνικά, για να εμποδίσουν την δήθεν αύξηση στα ποσοστά της Χρυσής Αυγής, ο κρατικός μηχανισμός ενεργοποιήθηκε και η κυβέρνηση σχεδιάζει , κατασκευάζει και συγκεντρώνει τους λαθρομετανάστες σε 30 κέντρα μεταναστών ανά την επικράτεια. Και ξαφνικά όλοι είναι ευχαριστημένοι. Οι Αθηναίοι γιατί απαλλάσσονται επιτέλους από την επιδρομή των αλλοδαπών, και η Χρυσή Αυγή βρήκε τον τρόπο να αποκαταστήσει επαγγελματικά τα 20.000 μέλη της κάνοντας του σεκιουριταδες μα κρατικό χρήμα μετά τις εκλογές.

Ας δούμε όμως τι ακριβώς περιλαμβάνουν αυτά τα κέντρα, πως θα πληρωθούν και πως θα στελεχωθούν.

     

 

Για τα κέντρα υποδοχής μεταναστών θα διατεθούν περί τα 250 εκατομμύρια ευρώ από κοινοτικούς πόρους. Θα… πέσει χρήμα σε απλά ελληνικά. Χρήμα για τη διαμόρφωση των πρώην στρατοπέδων σε κέντρα. Χρήμα για τις κάμερες ασφαλείας. Χρήμα για το σεκιούριτι. Χρήμα για την σίτιση. Χρήμα για τη συντήρηση.
Ο ίδιος δήλωσε ότι αυτά τα κέντρα θα γίνουν άμεσα. Επομένως, αυτό το χρήμα θα «πέσει» άμεσα. Ίσως ακόμη και πριν τις εκλογές. Και επειδή, η όλη διαδικασία μοιάζει να προωθείται με τη διαδικασία του κατ’ επείγοντος υποθέτουμε ότι δεν θα τηρηθεί και το… γράμμα του νόμου. Για παράδειγμα, για τη φύλαξη των στρατοπέδων θα προσληφθούν κάποιες δεκάδες χιλιάδες άτομα, οπότε εξασφαλίζεται και η πελατεία στα γραφεία των πολιτευτών ενόψει των εκλογών.
Εν κατακλείδι, το ζήτημα της μετανάστευσης και υπαρκτό είναι και χρήζει άμεσης αντιμετώπισης. Μόνο που αυτή η αντιμετώπιση δεν μπορεί να γίνεται αντικείμενο για την εξυπηρέτηση μικροπολιτικό σκοπιμοτήτων παραμονές των πιο κρίσιμων ίσως εκλογών της μεταπολιτευτικής περιόδου.

Τη σύσταση 30 κλειστών κέντρων φιλοξενίας παράνομων μεταναστών στις περιφέρειες της χώρας, εκτός από τις περιφέρειες των νησιών του Αιγαίου, του Ιονίου και της Κρήτης, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

Τα κέντρα φιλοξενίας θα είναι χωρητικότητας 1.000 μεταναστών το καθένα, ενώ όπως έγινε γνωστό έχουν ήδη εκταμιευτεί 250 εκατομμύρια ευρώ από τα ευρωπαϊκά κονδύλια έως το 2013 για τον λόγο αυτό.

Οι ηπειρωτικές Περιφέρειες είναι: Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής και Πελοποννήσου.

για κάθε χώρο κράτησης θα δημιουργούνται ανεξάρτητα αστυνομικά τμήματα που θα στελεχώνονται από 150 νέους αστυνομικούς. Επίσης, σε κάθε 250 μετανάστες θα αντιστοιχούν 70 άτομα ως προσωπικό ασφαλείας.

Σφοδρές αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες

Ο κ. Χρυσοχοϊδης κάλεσε τους περιφερειάρχες να υποδείξουν εντός 15 ημερών τους κατάλληλους χώρους, που θα μπορούσαν να πληρούν τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία κέντρων φιλοξενίας παράνομων μεταναστών.

Όπως τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, αν οι περιφερειάρχες δεν προτείνουν κάποιον χώρο για την εγκατάσταση των κέντρων, τότε θα φέρει πράξη νομοθετικού περιεχομένου στο Υπουργικό Συμβούλιο, σε συνεργασία με το υπουργείο 'Αμυνας, για να καθορίσει το πού θα γίνουν.

Οι περιφερειάρχες Λάρισας και Δυτικής Μακεδονίας ανέφεραν ότι υπάρχουν έντονες αντιδράσεις στις περιοχές τους για τη δημιουργία των κέντρων παράνομων μεταναστών, ενώ υπέρ της δημιουργίας τους τάχθηκε ο περιφερειάρχης Αττικής και πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος Γιάννης Σγουρός.

Τι περιλαμβάνουν τα κέντρα κράτησης

Κατά τη σύσκεψη, το Αρχηγείο της Αστυνομίας διένειμε στους περιφερειάρχες έγγραφο με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των κέντρων που θα δημιουργηθούν.

Κάθε χώρος κράτησης αλλοδαπών θα είναι χωρισμένος σε τέσσερις τομείς για κράτηση συνολικά 1.000 ατόμων. Κάθε τομέας θα είναι χωρητικότητας 250 ατόμων, ο οποίος θα χωρίζεται σε 5 πτέρυγες των 50 ατόμων. Συνολικά θα απασχοληθούν στο κέντρο κράτησης 1.000 περίπου άτομα από τη τοπική κοινωνία.

Κάθε πτέρυγα 50 ατόμων περιλαμβάνει:

*Χώρους διαμονής

*Χώρο εστιατορίου

*Χώρους υγιεινής (WC, ντους)

*Χώρο θρησκευτικής λατρείας

*Υπαίθριο χώρο άθλησης

*Ελεύθερους χώρους - προαυλισμού

Η εγκατάσταση θα έχει τριπλή περίφραξη τύπου ΝΑΤΟ  και θα είναι ύψους 3 μέτρων. Περιλαμβάνει Διοικητήριο με χώρους διοίκησης, προσωπικού και λοιπούς απαραίτητους χώρους (χώρος ιατρείου με αναρρωτήριο, γραφείο πυροσβεστικής Υπηρεσίας, χώρος για παραμονή εκπροσώπων συνεργαζόμενων φορέων, κλπ.).

Φύλαξη

*Εξωτερική φύλαξη από αστυνομικό προσωπικό με οπλισμό

*Εσωτερική φύλαξη από ιδιωτικό προσωπικό ασφαλείας

*Υποστήριξη από τεχνικά μέσα επιτήρησης (κλειστό κύκλωμα καμερών- CCTV)

Ανταποδοτικά Οφέλη

*Ίδρυση αστυνομικής Υπηρεσίας (150 αστυνομικοί)

*Ιδιωτικό προσωπικό Ασφαλείας (300 άτομα)

*Κάλυψη αναγκών σίτισης από εταιρεία Catering

*Παροχή υπηρεσιών ιατρικής μέριμνας

*Συνεργείο καθαρισμού

*Συνεργία συντήρησης- τεχνικής κάλυψης

*Εκμετάλλευση κυλικείων  

*Υπηρεσίες καθαριστηρίου

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Σίγουρα δεν πρόκειται για προσωρινή εγκατάσταση. Εμείς θα αναλάβουμε το κόστος να στεγάσουμε και να συντηρήσουμε μονάδες 1,000 ατόμων τα οποία στην συνεχεία θα αποτελέσουν φτηνά εργατικά χέρια για την βιομηχανικές μονάδες που θα εγκαταστήσουν οι ξένοι επενδυτές ακριβώς δίπλα από αυτά τα κέντρα. Είναι αστείο να πιστεύουμε ότι όλα αυτά γίνονται εντελώς τυχαία η αποσκοπούν μόνο στην απελευθέρωση του κέντρου της Αθήνας από τους αλλοδαπούς. Αν ήταν έτσι δεν θα είχε αφεθεί η Αθήνα στην τύχη της. Αυτή είναι η μορφή της ανταγωνιστικότητας που μας λέει η κυρία Λαγκαρντ. Και έχοντας όλες αυτές τις οργανωμένες αγέλες ανθρώπων να δουλεύουν έναντι πινακίου φακής, τα δικά μας μεροκάματα θα κρατιούνται επίσης χαμηλά.  Το τι ακριβώς θα συμβεί θα το μάθουμε μετά τις εκλογές όταν οι νέοι κοινοβουλευτικοί μας εκπρόσωποι μας ανακοινώσουν πως και πόσο μας δέσμευσαν οι προκάτοχοι τους