Προϋπολογισμός 2012 για τις ανάγκες της Τρόϊκας

Χωρίς ψήφους ακόμα
Υποβλήθηκε από aiakos στις Τρί, 07/02/2012 - 18:23. - 0 Σχόλια

       Την ώρα που ο Γ. Παπανδρέου στις 3-2-2012, απευθυνόμενος στην κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος του «υμνούσε το έργο του»  ( αγνοώντας ότι έχει ρίξει στον καιάδα τα εισοδήματα του ελληνικού λαού, ότι έχει φέρει την χώρα στο χείλος της χρεοκοπίας καθώς και το ένα εκατομμύριο ανέργων), ο Α. Αλταφάζ, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφερόμενος στο ελληνικό πρόβλημα έλεγε.
« ένα από τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι η απώλεια της ανταγωνιστικότητας της την τελευταία δεκαετία. Η Ελλάδα ζούσε πάνω από τις δυνατότητες της για πολλά χρόνια πριν από την κρίση και η διόρθωση αυτού είναι χωρίς αμφιβολία μια οδυνηρή διαδικασία για ολόκληρη την ελληνική κοινωνία».
Προφανώς , ο κ. Παπανδρέου και η κυβέρνησή του από την μια πλευρά και τα όργανα της ΕΕ από την άλλη να βρίσκονται σε άλλους κόσμους και να μην επικοινωνούν μεταξύ τους. Αυτό  φαίνεται και μέσα από το κείμενο του προϋπολογισμού του 2012 όπου αναφέρεται ότι  το 2011 αποκαλύφθηκε πλήρως η παγκόσμια έκταση του φαινομένου της κρίσης χρέους με προεξέχουσες τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και της χώρες του νότου της Ευρωζώνης. Άρα δεν φταίει η ελληνική κυβέρνηση που η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε κρίση. Γιατί όμως πρέπει εμείς ως πολίτες να πληρώσουμε τα λάθη των κυβερνήσεων μας.
Το 2011 ήταν το δεύτερο έτος εφαρμογής του προγράμματος λιτότητας όπου το έλλειμμα μειώθηκε κατά 5 μονάδες σε 10,5 %. ¨Όμως τα αποτελέσματα για την οικονομία ήταν χειρότερα από τα αναμενόμενα. Ο ρυθμός ανάπτυξης παραμένει αρνητικός κατά 2,5%, η ανεργία βρίσκεται στο 16.4% ενώ ο πληθωρισμός έχει μειωθεί στο 0,6% λόγω της χαμηλής εγχώριας ζήτησης Η ιδιωτική κατανάλωση σημείωσε μείωση κατά 6.8 %, οι συνολικές επενδύσεις μείωση κατά 17,9%,  ενώ η κυκλοφορία του χρήματος (Μ3) μειώθηκε κατά 11% λόγω της έντονης υποχώρησης της οικονομικής δραστηριότητας, την ανάληψη καταθέσεων για κάλυψη καταναλωτικών και λειτουργικών αναγκών, και την μετακίνηση των χρημάτων στο εξωτερικό ή σε αγορά χρυσών λιρών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2011 η ετήσια αύξηση στο παγκόσμιο ΑΕΠ ήταν της τάξεως του 4%, της Ευρωζώνης 1,6% ενώ της Γερμανίας    2.9%. σαφώς η Γερμανία δεν επηρεάζεται από την παγκόσμια κρίση   στο ίδιο βαθμό όσο οι άλλες χώρες της  Ευρωζώνης.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ                                                                 
Ως στόχους ο προϋπολογισμός του 2012 αναφέρει. Διαρθρωτικές αλλαγές, ιδιωτικοποιήσεις, αναδιάρθρωση του κράτους και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, το άνοιγμα των επαγγελμάτων, την εφαρμογή ενός εθνικού φορολογικού συστήματος δικαιοσύνης και διαφάνειας. Όλες αυτές οι προϋποθέσεις κρίνονται απαραίτητες για την διασφάλιση της πλήρους και άμεσης εφαρμογής των αποφάσεων της ευρωζώνης που διασφαλίζουν την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του Ελληνικού δημόσιου χρέους. Ο περιορισμός της εντεινόμενης αβεβαιότητας στην αγορά χρήματος και κεφαλαίου και η βελτίωση των επενδυτικών προσδοκιών, και  τέλος , ο προϋπολογισμός είναι όργανο δουλειάς για την έξοδο από την κρίση.   
Οι διαρθρωτικές αλλαγές στις αγορές αγαθών και υπηρεσιών ( όπως το άνοιγμα των αγορών, η ενίσχυση του ανταγωνισμού, η απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης, η απελευθέρωση των επαγγελμάτων και οι ιδιωτικοποιήσεις) ΜΠΟΡΟΥΝ να οδηγήσουν σε αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων, σε αύξηση της παραγωγικότητας και τεχνολογικής αναδιάρθρωσης, παράγοντες που συνδέονται  άμεσα με την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. οι διαρθρωτικές αλλαγές στην αγορά εργασίας ΜΠΟΡΟΥΝ να ενισχύσουν την συμβολή του παράγοντα εργασία στην ανάπτυξη το 2012 ενώ ταυτόχρονα βοηθούν στην συγκράτηση του κόστους εργασίας.
Συνολικά οι διαρθρωτικές αλλαγές αποτελούν ένα καθοριστικό παράγοντα για εφαρμογή ενός μοντέλου ανάπτυξης βασισμένο στις επενδύσεις και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. η δημοσιονομική προσπάθεια θα καλυφθεί κατά το ήμισυ από
Η συνολική δημοσιονομική προσπάθεια ανέρχεται σε 28,4 δις ευρώ από τα οποία τα 6,7 δις αφορούσαν παρεμβάσεις του 2010 οι οποίες έγιναν το 2011. Τα υπόλοιπα 21,7 δις αφορούν παρεμβάσεις την περίοδο    2012-2015 με στόχο να μειωθεί το έλλειμμα κατά 14,4 δις ευρώ. Από το σύνολο των παρεμβάσεων των 28,4 δις , τα 11.7 δις ( ποσοστό 41,2%) θα καλυφθούν από μειώσεις στους μισθούς, και περικοπές στα αφορολόγητα όρια    . 8,4 δις ( ποσοστό 29,58%) αφορά τον κλάδο της υγείας .
Όσον αφορά το ΑΕΠ αυτό ανέρχεται σε 225,400 εκ. ευρώ το 2011 και υπολογίζεται σε 228,400 εκ το 2012.
Το έλλειμμα του 2011 ανέρχεται σε 21.055 εκ ( εκ των οποίων 16.002 εκ είναι τόκοι) ενώ το υπολογιζόμενο έλλειμμα του 2012 ανέρχεται σε 17.927 εκ ( εκ των οποίων τα 16.900 εκ. είναι τόκοι). Κατά συνέπεια αν δεν υπήρχε η καταβολή τόκων δανείων το έλλειμμα θα ήταν εντός των προδιαγραφών της ΕΕ.
Σε ότι αφορά τα έσοδα, οι απολήψεις από την ΕΕ ανέρχονται σε 0,3% των συνολικών εσόδων ( τεσσεράμισι φορές περισσότερα από τα έσοδα που έχουμε από το ΝΑΤΟ).   
Οι δε εισροές από το ΕΣΠΑ ανέρχονται στο 5.9% των συνολικών εσόδων.   
Οι αποδοχές του δημοσίου καταλαμβάνουν το 21,51% των εξόδων, οι συντάξεις το 8,75% και η κοινωνική ασφάλιση και περίθαλψη το 24,36%( δηλαδή σύνολο 54,62% των δημοσίων εξόδων). Αυτός είναι και ο λόγος που η τρόικα εμμένει στην μείωση των μισθών και των συντάξεων και τον εξορθολογισμό του κλάδου περίθαλψης.        
ΤΑ ΠΙΘΑΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι στόχοι των μέτρων και του προϋπολογισμού στοχεύουν μονόπλευρα στην ικανοποίηση των απαιτήσεων των δανειστών ( όποιοι κι αν είναι αυτοί). Η έμφαση στην δημοσιονομική εξυγίανση αφορά τις αγορές και όχι την ποιότητα ζωής των πολιτών της Ελλάδας. Αυτό φυσικά έρχεται σε αντίθεση με τις βασικές αρχές των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων των αρχικών συνθηκών. Η κοινή αγροτική πολιτική ( η οποία καταλαμβάνει και το 70% του προϋπολογισμού της ΕΕ) είχε σαν λόγω ύπαρξης την αποτροπή της «πείνας στην Ευρώπη».  Τα μέτρα που εφαρμόζουν σήμερα τα όργανα της ΕΕ οδηγούν του πολίτες της Ελλάδος και αργότερα της Πορτογαλίας, Ισπανίας ,Ιρλανδίας και Ιταλίας προς αυτήν την προοπτική. Στόχος των μέτρων είναι να μπορέσει η Ελλάδα να βγει στις αγορές και να «ξαναδανειστεί». χωρίς εμπόδια. Οι συνέπειες της πολιτικής σε καμία περίπτωση  δεν ενδιαφέρουν τους δανειστές .         
Ο προϋπολογισμός αναφέρει ότι τα μέτρα που θα πάρει η κυβέρνηση μπορούν να       οδηγήσουν σε αύξηση των επενδύσεων και της παραγωγικότητας. Δεν υπάρχει όμως καμία αναφορά για το πώς θα γίνει αυτό. Η δημιουργία πειναλέων εργατών οι οποίοι μπορεί να είναι πρόθυμοι να εργαστούν για χαμηλά μεροκάματα, δεν σημαίνει ότι θα έρθουν οι ανάλογες επενδύσεις. Άλλωστε εμείς σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε σε κόστος τις ορδές βιομηχανικών εργατών της Ασίας.      
Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν υπάρχει σχέδιο ανάπτυξης ούτε αναπτυξιακό μοντέλο παρά μόνο οι κανόνες του μνημονίου τους οποίους οι υπογράψαντες δεν έχουν διαβάσει ή και αν τους διάβασαν δεν τους κατάλαβαν.  Αλλά ακόμα και αν υπάρξει παραγωγή, ποιες θα είναι οι πιθανές μας αγορές¨. Οι συνεχώς αυξανόμενοι άνεργοι και οι προσεχώς πειναλέοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι δεν αποτελούν αγοραστικό κοινό για μια οικονομία   ευρωπαϊκών προδιαγραφών και απαιτήσεων.